Před obřadem:
  • Dostavte se 30 minut před začátkem smutečního obřadu před vchodem do obřadní síně. Obřadník se Vás ujme a projedná průběh obřadu .
  • Při uzavírání opony nebo zajíždění rakve na katafalku je vhodné ve stoje vzdát čest zesnulému.
  • Po ukončení smutečního obřadu je vhodné rodině zesnulého vyjádřit účast kondolencí. Kondoluje se zprava. V případě, že si rodina přeje od kondolencí upustit, v tichosti smuteční hosté odcházejí.

Úmrtní list vystavuje matrika v místě úmrtí cca do 14 pracovních dnů od pohřbu. Matrika odhlašuje důchodové, zdravotní, sociální pojištění. Úmrtní list obdržíte poštou.

Notáře určuje soud podle bydliště zesnulého. Notář zašle předvolání objednavateli pohřbu přibližně do 2 měsíců po pohřbu.

Urnu je možné vyzvednout 14 dnů po pohřbu v kanceláři, kde jste objednávali pohřeb.

Pro pozůstalé:
  • den volna na vyřízení pohřbu a účast na pohřbu
5 000 Kč pohřebného na základě posouzení sociálního úřadu v místě svého trvalého bydliště, pouze zemře-li rodič nezaopatřeného dítěte
VDOVSKÝ A SIROTČÍ DŮCHOD: Žadatel uplatňuje nárok na důchod u správy sociálního zabezpečení podle místa svého trvalého bydliště.

1. K žádosti o vdovský a vdovecký důchod se přikládá:
  • občanský průkaz pozůstalého vdovce/vdovy
  • oddací list (originál)
  • úmrtní list manžela/manželky/registrovaného partnera (originál)
  • poslední výměr důchodu manžela/manželky/registrovaného partnera
  • poslední výměr důchodu pozůstalého vdovce/vdovy
  • vdovy/vdovci po zaměstnancích uplatňují nárok na důchod u zaměstnavatele zemřelého

2. K žádosti o sirotčí důchod předkládá žadatel:
  • občanský průkaz žadatele
  • rodný list dítěte (originál)
  • potvrzení o studiu nebo učebním poměru dítěte
  • úmrtní list (originál)

PŘEPIS ZMĚNY STAVU V OBČANSKÉM PRŮKAZU:

Tuto opravu provádí oddělení osobních dokladů na úřadu městské části v místě trvalého bydliště. Nový OP obdržíte do 30 dnů. K žádosti o nový OP se předkládá:
  • Váš původní OP
  • úmrtní list (originál)
  • jedna fotografie
 
 
 
smutek pohřeb pieta